maandag 2 maart 2015

Wat dood is

Het deed me heel in de verte een klein beetje denken aan de twee Rosie boeken, waar ik heel erg van heb genoten. Maar toch is dit boek heel anders, wat minder hilarisch, toch lekker spannend en absoluut genieten.
Ik kreeg de tip van Bettie, hij stond al heel lang op m'n lijstje, en ik ben bij dat ik 'm nu gelezen heb.

De hoofdpersoon is autistisch, wat zijn jeugd een zware dobber maakt voor zijn alleenstaande moeder. Hij is geobsedeerd door alles wat dood is, en dat brengt hem ertoe om anatomie te gaan studeren. Het lijk op de snijtafel verbergt een geheim, daar komt hij achter en dat blijft niet zonder gevolgen.



De samenvatting:

Patrick is al zijn hele leven een buitenbeentje. Intelligent, bedachtzaam, maar zo anders dan anderen dat het zelfs zijn moeder die hem alleen moet opvoeden, tot wanhoop drijft. Zijn fascinatie voor de dood vindt zij slechts een van zijn ongemakkelijke eigenschappen, maar het brengt hem naar de universiteit om anatomie te gaan studeren. Daar verandert zijn leven compleet als hij iets ontdekt wat anderen nooit gezien zouden hebben: de officiële doodsoorzaak van de man op zijn snijtafel klopt niet en iemand probeert te voorkomen dat de waarheid boven tafel komt. Maar dat is niet alles. Thuis wachten nog veel meer leugens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten