woensdag 24 september 2014

Hollands-Amerikaans keukenschort

M'n keukenschort met twee nationaliteiten is af.


Het is vrij smal uitgevallen, vind ik, ik kan m'n vieze handen niet meer achteloos langs de zijkant van m'n achterwerk schoonvegen, want het bedekt alleen m'n voorkant. Die tic moet ik dus maar snel afleren.


Maar vrolijk is het wel! 
En ik ook, hup, snel Amerikaanse appelcrumble maken, want we hebben nog altijd ruim 10 kilo appels uit Wijdenes liggen.

Het patroon vind je hier: klik!
De bovenkant maakte ik aan beide zijden 5 cm smaller, het loopt nu vanaf de taille schuin omhoog. De strikband in m'n nek verving ik door een lus op maat, dat vind ik makkelijker.
Ik heb het hele schort gevoerd, daar werd het wat steviger van. Ook maakte ik het schort ruim 7 centimeter korter. O ja, en de roezel onderaan gaf ik ronde hoeken, dat staat mooier, vind ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten