donderdag 18 september 2014

Haken en kleur

Kijk, als je ergens een leuk lapje ziet, waarvan je nog niet precies weet wat je ervan gaat naaien, kun je dat met een gerust hart meenemen, want er zijn altijd wel patronen te vinden die geschikt zijn.
Op dezelfde manier kocht ik wol, nou eigenlijk een mix met zijde in een mooie aubergine-achtige kleur, ik dacht er ooit een mooi vest van te haken.
Maar een geschikt kleding-haakpatroon vinden is niet zo eenvoudig... Het moet precies de juiste dikte  en looplengte hebben en alle leuke patronen die ik tegenkom zijn nou net voor een andere dikte.

Dan toch maar een sjaal, want ik kon niet langer aanzien hoe deze mooie bollen in de kast bleven liggen. Ik ga wol overhouden, want ik kocht toen 9 bollen, maar ja, misschien wil er straks nog wel iemand zo'n sjaal.

Het patroon haalde ik uit dit mooie boek:


Hun tweede boek is trouwens in aantocht, en beide dames hebben een heel leuk weblog: klik & klik.

Ik heb gekozen voor de two-tone-sjaal, die ik dus in one-tone ga haken. Het begin is er!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten