donderdag 12 juni 2014

Jurk 6a, Knipmode juli 2011

Ik kan het ook zelf bijna niet geloven als ik het schrijf, maar toch is het echt waar: in mijn kast is geen enkel mouwloos tricot jurkje te vinden. Echt waar! Wel mouwloze katoenen jurkjes, of tricot jurkjes met mouwen, dat wel, maar een hoogzomer tricot jurkje ontbreekt nog.

Dat kan natuurlijk niet zo blijven en dus nam ik een lapje van de stoffenmarkt in Hoorn en een goed patroon en ging lekker tekenen en knippen.

Deze gaat het worden:




Ik maak 'm (of d'r?) van Lien en Giel stof. Zij hebben er een katoenen jurk van in hun collectie, waar ik smoorverliefd op ben trouwens. Deze:

Hier: klik! kun je 'm bestellen.

Ik kocht dus de tricot variant van de stof, en ga er lekker mee aan de slag. Het wordt natuurlijk een ander model, maar die ceintuur van Lien en Giel, die maak ik er misschien nog wel bij, het is zo'n mooie, met dat opgestikte satijnband.

En de randjes langs de hals en de armsgaten ga ik afwerken met van dat mooie knalroze schulpjes-elastiek, van Jan de Grote Kleinvakman op de Cuyp.



Aan de slag!

1 opmerking:

  1. Beste, vraagje hebt u dat patroon nog! Ik wou dit nog even maken, maar ik ben men patroon kwijt? Dus mijn vraag kan zouden we dit kunnen delen op een of andere manier? Alvast bedankt Lieve Belgie

    BeantwoordenVerwijderen