woensdag 28 mei 2014

Eenarmig jurkje Knippie 3/2013

De kledingwensen van onze oudste mogen zeker nooit de woorden "schattig" of "lief" bevatten. Om die reden is het inmiddels al meer dan een jaar geleden dat ik een jurkje voor haar naaide. Helaas.

Maar nu mocht het. Ze heeft smaak, want ik begrijp helemaal dat ze voor dit modelletje viel. De stof heeft ze zelf uitgezocht op de laatste stoffenmarkt in Hoorn, en haar neusje voor het combineren van stof & patroon bleek weer goed z'n werk te doen!

Dit is de foto uit het tijdschrift (Knippie 3/2013):

En dit is haar stofkeuze:


De effen stof is voor de één-schouder-band, de bloemen doen de rest.

Na een paar uur lekker knippen, verstevigen, naaien en rimpelen zat het jurkje in elkaar.
Tijd om te passen, zomen en een elastiekje in de taille...



Ik kan niet wachten tot ze uit school komt!

2 opmerkingen:

  1. Veeeeel te breed, maar goed van lengte. Dat betekent: bovendeel eraf, innemen, bovenkant jurk opnieuw rimpelen en dan de hele boel in elkaar zetten... Daar moet ik even moed voor verzamelen. In de tussentijd heb ik lekker een jurkje voor mezelf genaaid!

    BeantwoordenVerwijderen