vrijdag 18 oktober 2013

Stoffenmarkt in Hoorn

Heerlijk met de herfstzon aan de hemel en goed gezelschap aan mijn zijde op stap naar de stoffenmarkt in Hoorn. Echt om alléén maar een lap fleece te kopen, als voering voor weer een winterjas.
Op de markt kwam ik nog wat cursisten tegen van naailes, altijd leuk!

De lap fleece kwam er, vergezeld van, ahum, nog acht en een halve meter mooie stoffen. O, wat kon ik me weer slecht beheersen, maar wat is dit goed voor het humeur! Hier zijn ze:


Er werd al gegrapt dat ik waarschijnlijk tussen de paddenstoelen geboren ben... Ik kom altijd thuis met een rood-witte stip. Dit is tricot. Ik zie al een leuke jurk voor me...








En hier de rest van de buit. Katoen met roze bloemen, mooi bij mijn nieuwe laarzen. Nog een klein bloemetje en een stoere gewatteerde glimmende nylon met fotomodellen, daar zie ik een hip jasje in voor onze oudste.



En gelukkig vond ik ook de fleece die ik zocht, in aubergine-kleur. De groene bloemenstof heb ik jaren geleden eens bij de Oilily-outlet gekocht. Zo jammer dat die outlet niet meer bestaat, trouwens.

Ik ga een tweede poging wagen voor een leuke winterjas voor mezelf. Hier de stof, het patroon en de (slechte) foto uit de Burda, die ik trouwens via Marktplaats vond. Fijn, want dit is precies het patroon dat ik zocht!

Maar eerst.... gaan we een week op vakantie in Amsterdam. Hoera!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten